Monday, March 2, 2009

Perkembangan Yang tak Berkembang.

Nampaknya semua plan aku tak menjadi gara-gara pemerhentian keja yang sepatutnya berlaku pada 20.2.09 ditangguhkan. Bukannya plan aku aje yang terlibat tapi semua pekerja di tempat kerja aku tu tertangguh...semua jadi huru hara. Penangguhan tersebut dilakukan dalam masa 24 jam dari tarikh tersebut. Nampak gayanya terencat lagi rancangan yang telah dibuat. Inilah akibat dari kerenah pihak pengurusan yang sesuka hati membuat sesuatu tanpa memikirkan pekerja. Ramai kawan-kawan sama tempat kerja yang telah menjual aset penting seperti rumah, kereta demi persediaan menghadapi kehidupan baru selepas diberhentikan kerja. Ada yang dah buat pinjaman untuk memulakan bisnes..yang paling malang ada yang terlibat dalam along. Sebab..bagi mereka, pinjaman tersebut akan dapat dijelaskan apabila menerima pampasan.. tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya..

Ops... nampaknya dah lari dari tajuk post aku kali ni (memang selalu lari dari tajuk dah..) Untuk tatapan semua bersama post kali ni aku sertakan gambar tempat kerja aku tu. Gambar yang nampak muka tu.. adalah suasana bekerja di bilik class 100. Iaitu kelas yang paling bersih. Di sini partikal yang halus pun tak boleh masuk. Debu yang lebih halus dari rambut pun tak boleh masuk dalam bilik ni. Kalau diikutkan kena pakai face mask lagi.. nampak mata je. Rasanya bolehlah cara ni dipraktikkan pada bilik membuat benih cendawan. Gerenti takde pencemaran.





Gambar mesin tu pula adalah mesin Vacuum Packing yang digunakan untuk membungkus produk.. Kalau nak bungkus cendawan rasanya tak dapat guna mesin ni.. sebab anginnya kuat sangat. Takut cendawan hancur kena sedut. Mungkin boleh digunakan untuk membungkus produk hiliran.



Dan untuk naikkan semangat aku sertakan gambar cendawan giant ni, boleh ditenung lama-lama. Selalu la juga dapat cendawan besar ni..

No comments: