Monday, February 2, 2009

Perkembangan Terkini

Disebabkan tak larat nak isi beg sorang-sorang maka aku mula ler ngupah orang untuk mengisi beg. Nasib baik ada anak kawan aku yang sudi tolong. Dapat juga aku jimat masa.. selama ni jika aku sorang je, yang paling banyak yang dapat aku buat dalam satu hari cuma 130-150 beg je. Tak larat nak buat lebih dari tu.. itu pun dah makan masa sampai 5-6 jam termasuk mengaul sekali. Jadi bila dah upah orang boleh ler buat cepat sikit.

Dalam pada masa tu juga aku dah mula mengadakan kursus praktikal untuk sesapa yang berminat dalam bidang penanaman cendawan.. Kursus ni ngajar praktikal je.. tak payah duduk lama-lama dalam kelas. Bayaran pun murah.. setakat ni kebanyakan peserta terdiri dari kawan-kawan yang sama tempat kerja. Sebagai salah satu persediaan untuk mereka apabila bakal diberhentikan kerja nanti. Disebabkan kemelesetan ekonomi global ni banyak kilang yang ditutup termasuklah kilang tempat aku bekerja sekarang..Western Digital yang dulunya dikenali sebagai Komag. Tapi ada juga mereka yang lain ikut kursus tu. Yang paling jauh dari Mukah. Mr Philip..lupa pula nak ambik gambar hari tu disebabkan sibuk sangat beri penerangan. Jadi jika ada sesiapa yang berminat boleh lah hubungi aku untuk kursus tu. Buat masa ni aku belum sempat lagi nak buat iklan dalam blog ni.. mungkin hujung bulan ni aku akan buat iklan tu.

No comments: