Thursday, November 6, 2008

Tempat Operasi

Tempat membancuh media

Di sinilah tempat media dibancuh dan dibegkan serta dikukus. Ianya terletak dibelakang rumah juga.






Bilik Suntikan

Bilik ni adalah bilik mandi yang tidak digunakan, jadi dari terbiar gitu aje lebih baik ianya ditukar menjadi bilik suntik. Jimat juga kos operasi. Disamping itu bilik ni juga dijadikan bilik peram sementara.





Rumah Mini Cendawan

Rumah mini ni dibuat oleh abang Den, (part tukang menukang ni aku tak terer). ianya disiapkan dalam tempoh 1 hari.. cepat jugak dia buat kerja. Rak ni terletak di belakang rumah.. cuma ada 2 rak ajak sebab kawasan sempit. Jika susun beg secara 5 lapis rasanya muat dalam 300 lebih kot. Setakat ni baru masuk dalam 200 beg. Beg yang telah dihasilkan setakat ni ada dalam 800 lebih. Disebabkan aku ni masih bekerja jadi tak dapat nak buat banyak tambahan pula keja shift 12 jam.. balik keja dah tak larat. Cuma masa cuti rehat je masa yang ada. Sebelum rumah mini ni siap, beg hanya diperam diatas lantai didalam bilik suntik dan di ruang kosong di hadapan rumah.



Disebabkan ruang yang makin terhad maka rumah mini terpaksa dibina namun ianya tidak dapat menampung beg yang ada. Kena tambah rak lagi le rasanya.

No comments: